In 2010 heeft iedereen het licht gezien met social media. Binnen een jaar twitteren we, maken we foto’s met onze mobiel en combineren we de foto’s en de twitter op ons facebook account. SPING heeft het combineren van Telecom en Internet diensten en CrossMedia functionaliteiten al jaren in de vingers. We zetten onze Crossmediatool in bij actie marketing en belevenis diensten. De mogelijkheden zijn oneindig door het combineren van technologie, maar de focus moet liggen bij klantbehoefte en eenvoud bij klant interactie.
In 2009 is van iedereen bekend of hij of zij online is. In 2010 worden alle smartphones geleverd met GPS en routenavigatie. Door Twitter en Foursquare (5 miljoen mobiele gebruikers) is het ook nog eens bekend waar iedereen zich bevindt tijdens het online zijn. In 2011 worden veel meer mensen en producten gekoppeld via Location Based Services (LBS). SPING gaat als LBS broker voor alle GSM telefoons innovatieve LBS diensten bieden.
Maar willen we deze privacy wel opgeven? Wordt The Matrix bewaarheid? De jongste generatie houdt zich al helemaal niet meer bezig met privacy. Met openheid en transparantie zullen bedrijven duidelijk moeten maken hoe ze LBS diensten inzetten.
Joep van het Hek heeft duidelijk gemaakt dat de klant weer koning is en dat een bedrijf zich niet meer kan verschuilen achter een slecht bereikbare helpdesk. Online klantcontact gaat een grote vlucht nemen in 2011 zowel bij bedrijven als bij de overheid. Pushcall, expert op het gebied van online klantcontact, gaat samen met SPING de gemeentes op dit gebied verbeteren. Lucky, for all of us.
In 2010 zijn bijna 11 miljard apps gedownload en het einde is nog lang niet in zicht. Toch is de mobiele revolutie voor veel bedrijven nog niet begonnen. Wanneer zien ze in dat de kijkdichtheid op de smartphone groter wordt dan TV of krant? Mobiel Internet in al zijn facetten is voor SPING speerpunt in 2011.
In 2011 wordt Ad Scheepbouwer opgevolgd door Eelco Blok. We verwachten dat de innovatieijstijd voorbij is bij KPN. De operators zijn zeer goed door de crisis gekomen dus er moeten weer voldoende middelen zijn voor Telecom innovatie op het gebied van voicemail, online klantcontact, quality of service en videocommunicatie.
De speerpunten van 2011 worden de innovaties van morgen.
En morgen is het 2011 en is het gelukkig nieuwjaar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten